torsdag, februari 23, 2006

It´s here

Under de senaste dagarna har jag pratat med en tjej som förvånar mig hela tiden. Hon är inte riktigt som andra tjejer jag känner men det är i detta fallet inget dåligt, absolut inte, snarare tvärtom.

She is more then her age!

Hon säger saker som mina andra tjejkompisar inte skulle säga till mig vad jag vet. De har inte sagt något i stil med det hitills, tror inte de kommer göra det heller. Den här tjejen är en helskön tjej som varit med om mer ont här i livet än vad hon egentligen förtjänar. Hon som jag har mycket erfarenheter trots sin ungdom, yngre än mig är hon också. Hon förtjänar mycket, det bästa för henne. Jag önskar henne det bästa och hoppas att hon en dag får det.

I wish I could give her the things she most of all want, but I can´t.

Visst om jag vore hennes brorsa så skulle jag nog protestera mot rätt mycket som hon gör. Jag är nu hennes vän(?) och känner henne därför inte lika väl och kan egentligen inte säga åt henne vad hon ska och inte ska göra. Jag känner bara att om hon gör det hon vill och är nöjd med det så är det helt okej med mig. Är dock lite orolig då hon säger vissa saker hmm. Det är som sagt hennes val här i livet och är hon nöjd med dem så.

It´s her choices to make, not mine.

Mycket jag skulle vilja göra för henne men svårt då man inte är någon gud som kan ställa allting till rätta. Jag kan bara göra det jag själv kan påverka och göra något åt och hoppas att hon också vet det. Jag finns här för henne om det skulle vara något. Just tell me and I will try to make it happen.

Im not god but im here, he is not!

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: