tisdag, juli 03, 2007

Roskilde

är en festival som min flickvän J ska på.

"Roskildefestivalen är en årligen återkommande musikfestival i den danska staden Roskilde. Festivalen är en av de två största årliga festivaler i Europa (den andra är Glastonbury festival). Första gången festivalen hölls var 1971 av två gymnasieelever, Mogens Sandfær och Jesper Switzer Møller, och lanseraren Carl Fischer. 1973 togs festivalen över av "the Roskilde Foundation", som sedan dess har skött festivalen som en ideel organisation för utvecklandet och stöttandet av musik, kultur och humanism." Detta enligt wikipedia.se.

Stor festival

Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte är orolig. Lite rädd också. Orolig och rädd för vad som kan hända. Vad dessa händelser skulle betyda om de hände. Har inte pratat om detta med J. Men jag tror hon ändå vet att jag är orolig även fast jag inte sagt det.

Orolig - rädd

Även om jag litar fullständigt på J så är fortfarande en festival, en festival och på festivaler händer det trevliga och mindre trevliga saker. Det är de mindre trevliga sakerna jag är orolig för. För hennes, min och våran del.

Mindre trevligt

Jag säger inte heller att J inte kan ta vara på sig själv. Säger inte att J skulle svika mitt förtroende. Säger inte att något kommer att hända. Men fortfarande kan det hända.

Rädd

Catch u later!
Your scared Dytte

Inga kommentarer: