lördag, mars 29, 2008

Lot to do?

Ska skicka mail till de två personer jag ska intervjua nästa vecka innan jag drar hem imorgon. Måste boka en exakt tid med dem och då är jag på gång igen. Det kommer bli skönt. Lite rörelse igen. Två intervjuer till som jag kommer bli klar med runt veckan efter.

Move

Har en del att göra nästa vecka för den delen. I punktform blir det:
1. Göra en artikel för skolan. Vad för något vet jag inte än.
2. Göra två intervjuer för boken.
3. Ska skriva en sportartikel/nyhetsfeature som min mentor kan läsa igenom.
4. Ringa lite samtal till olika tidningar osv.
5. Ringa till en stor tidning i världen och försöka sälja in min artikel om jag får igenom det.
6. Skriva ett klagomail till en stor fotbollstidning för deras sätt att stjäla mina pengar.

A lot

Det blir en del som sagt. Har inte nämnt det i bloggen än men jag har skaffat mig en mentor som är yrkesverksam, har stor erfarenhet och som är ruskigt duktig på att skriva. Jag bollar idéer med honom och han läser igenom mina texter i syfte att försöka hjälpa mig bli en bättre journalist. Det är kanske ett otacksamt jobb för honom men är oerhört tacksam för att han gör det helt gratis.

Thank you mentor.

En stor fotbollstidning stal mina pengar, enligt mig. De tog delar ur den engelska versionen av tidningen och den hade jag redan inhandlat. FY på er på tidningen, säger jag då.
Då slösar jag pengar på en tidning som bara är till hälften ny för mig. Inte kul då.

Spend some cash

Helgen lider mot sitt slut och nästa vecka blir det till att bita i det sura äpplet och jobba på som attan för att hinna med allt.

Until next time, wish me luck.

Inga kommentarer: