onsdag, april 02, 2008

El clasico

Åhh klassiker. Jag inhandlade, som ni vet, några klassiker igår. Än så länge är det nog bland de bästa köp jag gjort. Tror att Torsten skulle vara glad över att jag tar mig tid att läsa klassikerna. Böcker som Röda rummet, Nils Holgerssons underbara resor genom Sverige och självklart tidigare nämnda Jenny.

Briljant

Anledningen till att jag köpte böckerna var av en enkel anledning. En person jag har stor respekt för sa "om du ska utveckla ditt språk läs klassikerna". Han sa vilka författare som har ett helt sjukt underbart språk (vissa visste jag om sedan tidigare). Därför köpte jag böckerna. Sjukt bra.

Imponerad

Imorgon ska jag se om jag inte kan läsa klart Jenny. Möjligt att jag gör det redan idag. När jag sen läst igenom böckerna ska jag ta med mig språket till mina artiklar. Eller i alla fall utveckla mitt språk.

Utveckla tack.

Inga kommentarer: