torsdag, april 03, 2008

Tjat

Nu har jag läst klart Jenny och ska ge mig in i nästa bok. Röda Rummet av August Strindberg. Får se hur den är. Kommer nog uppleva en stor skillnad mellan Gardell och Strindberg dock. Något jag redan vet om.

Know

Tjat, tjat, tjat. Jag vet. Men läs JENNY NUUUUU. Den är för bra för att ligga dammig i bokhandeln. Det kan verka som att jag får betalt för att säga detta. Fel, men jag hade inte klagat om jag hade fått det. Sen slipper jag ljuga också bara för att jag får betalt.

Pay the man

Det kommer dock inte bli läsning på en stund misstänker jag då städningen väntar. Fy vad tråkigt. Tidningarna ligger huller om buller på glasbordet i vardagsrummet. Solen lyser på glasbordet för att visa vart jag ska damma. Damma, damma hela dan tralalala. Vi har ett snyggt fönster i vardagsrummet, tycker jag. Nästan i alla fall. Det är så man kan sitta på fönsterbrädet (?) och läsa. Ligga med en kudde bakom sig och känna solens alla strålar värma en. Skönt. Mysigt. Lite ont i ryggen.

Window

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lovar att läsa den när jag kommer hem, köpte den på bokmässan men tog jag mig tid att läsa den. Icke. Må så gott min kära vän. Kram