torsdag, maj 15, 2008

Abonnemang.

HATA KAPITALISTFÖRETAGEN som inte kan låta en frysa sina abonnemang. Telia var väl det vettigaste företaget. De kunde låta mitt abonnemang vila för 60 kr i månaden för att få behålla mitt nummer. Annars verkar det enda vettiga att göra att säga upp mina abonnemang. Flytta över mitt mobilnummer till refillkort och säga upp resten.

Vägen dit var ett helvete.

Första samtalet gick till Alltele. Min bredbandsleverantör. För det första tog det 10 min innan jag kom fram. När jag gjorde det så la de på. Då blev jag sur. Ringer upp igen och får vänta i drygt 15 minuter. Total väntetid: 25 min. Förklarar mitt ärende. Han är väldigt negativ och säger att
A: nej, det går inte att frysa det.
Mitt svar på det var lätt.
J: Okej, då byter jag leverantör. Du kan säga upp mitt abonnemang från och med nu. varpå han svarade
A: men det går ju inte ut förrän i Augusti.
J: Jag vet, det är därför jag säger upp det nu. Skicka papper till mig så fixar skriver jag under skiten och skickar in. Okej?
A: Okej. Tack så mycket för ditt samtal. Hej då.
"Klick"

Aldrig mer alltele.

Boxer var trevligare och försökte komma med tips om hur jag kunde göra. Uppskattat av mig. Men störst TACK till killen på telia. Han var grymt trevlig, hjälpsam och förstående. Om alla i kundtjänst kunde vara som honom skulle jag bli glad.

Tack Muhammed på Telia.

Catch u later.
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: