torsdag, maj 15, 2008

Nu avslöjar jag det....

Nu är det officiellt. Slängde ut det till familjen idag. Alla blev förvånade men glada. för mig. Först trodde de mig inte men efter att jag gått vidare och förklarat mer så förstod de att det jag sa faktiskt var sant.

True

Vad handlar det om då? Jo, jag är som de flesta vet ute efter ett jobb. Helst inom journalistikens underbara värld. Tyvärr växer inte dessa jobb på träd. Därför har jag vidgat mitt sökande och sökt jobb utomlands och inte nödvändigtvis som journalist. Igår fick jag besked om att jag faktiskt har fått jobb. Utomlands.

Work

Det roliga är att jag sökte jobbet mest på skoj. Trodde aldrig att jag skulle få det. Tji, fick jag. För det fick jag. Därför ska jag i höst från mitten av September till sista Oktober jobba på.....Island. Kom som en överraskning för alla faktiskt. Har hållit det relativt hemligt för alla i min omgivning, inklusive min flickvän. Just för att jag sökte det som en kul grej. Därför tyckte jag att det var onödigt att berätta det för alla då jag var helt säker på att inte få det.

Jag fick det.

Jag har många gånger berättat saker för folk utan att sen göra det. Mycket snack och lite verkstad är något jag aldrig tyckt om. Men som jag ändå fått representera. Ofrivilligt bör tilläggas. Jag vill göra så mycket och berättar gärna om det. Sen händer det inte. Då står jag där. Skamsen och ledsen över utvecklingen.

Verkstaden är nu öppen.

Nu ändrar jag på detta genom att åka till Island. Jag har jobberbjudandet på mailen. Ska maila och tacka ja imorgon, tänkte jag. Nu är det snack och mycket verkstad som gäller. Sånt tycker jag om. Och jag tror det kommer bli ruskigt roligt. Många ungdomar kommer jobba där och jag tror jag kommer trivas. Island är ett riktigt fint land. Ska åka och kolla på en hel del under tiden jag är där. Valsafari är väl aldrig fel?

The Whales are coming.

1 kommentar:

Danne sa...

Island. Det var otippat! Vad händer där? Du får nog lov att avslöja lite mer..