torsdag, maj 15, 2008

Nytt

Jag är inne i en jobbsökarperiod. De som är närmast mig vet detta. Examen ansöker jag om i Juni. Då är jag klar med tre år studier på högskola. Äntligen. På ett sätt i alla fall. Lite ledsamt på ett annat. Jag har lärt känna många grymt trevliga människor från klassen.

Sad

Samtidigt planerar jag saker. Sånt jag vill göra medans jag är ung, fri och inte bunden till något/någon annat/n än min flickvän. Som stödjer mig i mitt beslut. Så igår kom bomben. Väldigt få vet om det i nuläget. Gillar inte att köra den här grejjen bakom ryggen på alla. Snart blir det public. Senast sex dagar från nu så går jag ut med det. Nu låter det som att jag ska bli eremit i Tibet, men lugn mina vänner. Så är inte fallet.

Tibet? Jag? Nej!

Samtidigt kanske det här är början på något nytt. Ett kapitel jag är ensam om att skriva. Att förändra. Skapa det så jag vill att det ska se ut. För jag vill inte leva detta liv just nu. Det är för vanligt, för svensson, för SVENSKT. Därför tänker jag utanför boxen. Ett steg längre. Ett steg som är nytt.

Svenne

Kan redan nu avslöja att om allt går som jag vill är ett steg Usa. Jag har kontakter där (tro det eller ej) som kan hjälpa mig med detta. Blev jätteglad när personen ifråga erbjöd sig att göra en sak för mig. Det kan hjälpa mig långt. Samtidigt är det en sjujäkla upplevelse på vägen.

Kryptisk? Jag? Nej!

Kommer gå ut med det i bloggen om kanske sex dagar som max eller när alla vet. Har inte bestämt mig om vilket än. Kanske ska ni få veta tidigare? Nä, många som jag ska berätta det för läser bloggen. Jag hoppar över det. Nä, om jag skulle plugga lite nu. Har en del att göra idag.

Exakta schemat lyder: Läsa 1h, äta 45 min, läsa 1h, prata med tre personer under resterande tid av dagen, läsa 1h.

Catch u later
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: