torsdag, oktober 15, 2009

Update 15:e Oktober

Det hander mycket har som ni sakert forstar. Det ar bara det att jag inte skriver ner det. Sjalvklart glommer jag av saker da men ska se om jag kan sammanfatta lite. Bade for er och for min egen skull.

So here we go

Min chef som heter Linda ar valdigt snall och hur trevlig som helst. Lite speciell nar det galler Ecuadorianer och deras kultur. Kulturen ar valdigt lat i sig och de verkar inte saga sanningen. Sen alskar Linda djur och har ute pa beachen har hon tva hundar, Bailey och Buttons. Inne i stan i lagenheten som bestar av fyra sovrum, ett vardagsrum och fyra toaletter har hon sju(!!!) katter. Det ar helt sjukt men hon har det. Hon har bland annat sagt att hon ska skjuta knaskalarna av den person som skadar hennes hundar. Hon skojade inte.

My boss

Under tiden jag varit har sa har det kommit mer och mer folk hit. Linda och hennes van Joan har flyttat ut hit och bor nu har under tiden Joan ar i Ecuador. Vi har haft tva helpers som vi kallar dem (jag ar ocksa en helper) har som heter Denis och Stali. Den sistnamnda lamnade huset i borjan av denna veckan och ska inte komma tillbaka.Han pratade ingen engelska men vi forstod varandra ratt bra anda. Denis ar fortfarande kvar har och vi kommer valdigt bra overens och pratar valdigt mycket om allt mojligt. Vi ar i samma alder och har ungefar somma intressen sa det ar skont. Vet inte nar han lamnar men det lar vi snart marka.

Helpers

Vi har fatt ett tillskott till som heter Susan och hon ar en 40-arig bohem, vegetarian och kontrollfreak som jag inte alls kommer overens med. Hon verkar inte riktigt forsta att jag ar hennes chef och inte tvartom. Hon borjar pa en massa projekt som hon sen inte avslutar. Hon tar pa sig valdigt mycket men gor valdigt lite efterhand. Nastan forsta dagen borjade hon ta saker ifran mig som jag, som manager, ska gora och inte hon. Men hon fattar inte det men jag ska ta mig ett snack med henne i veckan.

Me, boss

Jag ska ocksa valja ut nya helpers som ska komma hit. Jag stannar ju inte hur lange som helst och det vet Linda. Hon gillar mig jattemycket och hade garna sett att jag stannat langre an vad jag gor men jag vill inte det. Det ar bra och hur underbart som helst har men jag kanner mig ratt nojd med tre manader.

Time

Jag ska borja uppdatera mer frekvent an vad jag gjort tidigare men vi har haft lite problem med datorn samtidigt som vi haft mycket att gora. Darfor blir det som det blir. Snart har jag varit har i en manad ocksa. Jag lamnade den 21:e september och det ar idag den 15:e Oktober. Snart en manad. sen ar det bara November och sen den 10:e december aker jag till Miami och hanger med kusinen och hennes familj. Det blir inte mycket shoppat i kladesvag och annat har om jag sager sa. Det jag vill ha kostar lite mindre an i Sverige men priserna ar sa mycket battre i USA. Sa jag vantar med min shopping tills dess.

Hasta Luego

Inga kommentarer: