lördag, oktober 03, 2009

Update for yoi folks at home

Det ar inte sa att jag inte bloggar for att det inte hander nagot. Det hander alltid nagot har som ni sakert forstar. Nu i onsdags sa lamnade vakten Servero tomten. Han sa upp sig sjalv da han inte fick ha sin familj pa tomten. De forde mycket ovasen och darofr fick de inte vara har. Simple as that. Samma kvall gick jag och San ut for att ata en middag pa La Esquina. Kanske later fint men har pratar vi om en liten restaurang i ett gathorn dar du kunde valja pa kyckling, kyckling och hmm vad var det nu igen? Ja, just det - kyckling. Sa vi tog en kyckling och delade pa och San bjod da det var sista kvallen i Manta men det var inte direkt sa det ruinerade honom. En helt perfekt middag och den kostade totalt $8.70 med dryck. Inte alls dyrt for tva personer.

Dinnertime

Nu till det jag tankte blogga om fran borjan. Jag haller mig naturligtvis uppdaterad om vad som hander i Sverige och idag laste jag denna artikel. Nar jag laser den sa blir jag sa forbannad och funderar pa hur korkade de ar. Speciellt detta som de sager "– Även om boken som sådan kanske är skriven tidigare får man inte försöka hitta nya uppdragsgivare så länge man har arbetslöshetsersättning, säger hon till NWT" Det var chefen for forsakringskassan som sa det. Hur korkat ar inte det? Vill de inte att man ska fixa ett jobb? Ar de dumma i huvudet? Saknar de IQ? Vad ar deras problem, undrar jag.

IQ?

Kanske ska beratta lita mer om vad som hander har i Santa Marianita, Ecuador. San som blev min van har under veckan han var har ar en jattetrevlig amerikan som jobbar i labb for polisen och som ar tranare for track and field. Han planerar att bli snuskigt rik och sen ska han ringa mig sa han. Vi far se hur det blir med det. Jag borjar lara mig lite spanska ord och nu ska jag bara lara mig sa mycket att jag kan prata i meningar och fatta svaret ocksa. Lattare sagt an gjort. Sen verkar kitesurfingsasongen har ha dott. Inte alls roligt da jag tankt att testa det. Nu verkar det inte bli av vilket ar valdigt synd.

Kite

Sen funderar jag lite pa centralamerika. Ska jag kora igenom det nu eller ta det senare? Planen ar att ta det pa typ tva veckor vilket kanns som valdigt lite med tid. Kommer det vara vart det? For endast tva veckor menar jag. Ska jag forsoka ta det nasta ar istallet? Jag har bokat planet till Panama men det gar ju alltid ta ett plan fran Panama vidare mot Florida och kusinen. Vi far se. Just nu kanns det lite halvt om halvt da det ar valdigt kort tid och att hinna gora nagot vettigt pa det kanns orealistiskt.

Time is a factor

Inga kommentarer: