torsdag, november 05, 2009

Devoted to you Susan

Susan, det ar kvinnan som ar runt 55 ar och som ska hjalpa mig med dagliga sysslor och annat. Hon har en valdigt egen personlighet och ar lite av en bohem om man uttrycker sig milt. Under hennes tid har sa har hon trampat pa mer tar an vad folk har.

Toe

Susan gor inte mycket. Hjalper inte till, diskar aldrig, stadar aldrig, plockar aldrig i ordning efter henne. Hon ar som ett litet barn eller en fru du aldrig skulle gifta dig med. Inte for att jag sager att en kvinna bara ska gora detta. Nej, utan det ar mer att det ar ett beteende som inte faller mig i smaken. Om hon vill vara bohem sa visst men helst utan att jag ska behova gora hennes jobb och stada upp efter henne.

Cleaning

Susan tycker att alla som inte haller med henne har fel. Jag overdriver inte. Hon ar vegan och tycker att alla kottatare bor tanka pa vad de ater och sluta ata kott. Helst redan igar. Men ingen lyssnar. Hon vet bast och hon vet allt, enligt henne. Inte enligt nagon annan an henne sjalv. Denna kvinna gjorde ett bord av skrap. Sma bitar av tra och vips sa har hon nu ett litet bord. Det ar nog bland det fulaste jag sett och jag sag inte att det var ett bord forran hon berattade det. Jag sa att det var fint. Forlat, men jag ljog.

Know how

Susan ar inte vidare social och sitter mest och kollar pa film, eller beordrar mig att gora saker. Det hon inte forstar ar att jag ar hennes chef och jag ar den som ger folk order haromkring. Da blir hon arg pa mig for att jag inte lyssnar pa henne. Jag blir arg pa henne for att hon inte lyssnar pa mig. Sa vi ar val kvitt, antar jag.

Even

Hon ska lamna Ecuador nu i November. Ingen vet nar an, inte ens hon sjalv. Men jag har lart mig att inte forvanta mig for mycket fran henne. Jag vet att det later hart men det ar sanningen. Jag tror ni forstar att jag garna ser att hon lamnar. Hellre igar an imorgon. Men allt har sin tid.

November rain

1 kommentar:

nevnarien sa...

haha fan, du skulle ha sagt att jag var de ;) Nej men va kul :D

Jag blev riktigt nöjd med dem faktiskt :)

och skit vad svårt det är att läsa texter utan åäö... haha.. man får verkligen tänka till... lite som att läsa norska ;)