fredag, mars 30, 2007

Avsked

Är aldrig roligt.

Sitter här i Martins lägenhet, ensam, ledsen och fundersam. Martin har åkt till flickvännen för avresa mot Danmark imorgon. Själv är jag kvar för jag ska ta tåget till en helt annan stad än min egen imorgon. Vilken säger jag inte, de som vet är de jag umgås med på daglig basis.

It´s so sad.

Sitter som sagt i Martins lägenhet i Göteborg. I en stor betongklump på Chalmersområdet sitter jag. Martins granne har fest och vinkade nyss glatt till mig. Hon skrek efter sina vänner nere på gångvägen. Jag har ingen vän på gångvägen. Ensam sitter jag kvar. Praktiken är slut för mig och det är med ett tungt hjärta jag kommer lämna staden.

Ett tungt hjärta bankar också.

Hjärtat bankar lite hårdare för staden jag snart komer lämna. Blivit kär i staden, eller möjligtvis vad den har att erbjuda mig. En stad med många möjligheter och personer. En ny värld som öppnar sig för mig? Varför har jag inte sett det tidigare?

Open your eyes

Kommer snart tillbaka igen, det lovar och lovade jag redaktionen och mitt tungt bankande hjärta. Nån gång måste även det få ro. Banka lätt igen som det ska. Kanske blir det redan imorgon i den nya staden. Än så länge är det bara en sak jag vet.

Göteborg i mitt hjärta, alltid.

Catch u later!
Your gothenburglover Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

Att tänka innan man skriver verkar för en del bli som att torka sig innan de skiter...