torsdag, februari 21, 2008

Ut på vägarna igen

På måndag drar jag på turné. En väldigt kort turné men fortfarande en turné. Det blir en vecka på vägarna i ett lite småkyligt Sverige. Gruppen startar egentligen i Trelleborg men de är där redan vid 11:20 och det blir väldigt svårt för mig att vara där vid den tiden. Därför möter jag upp gänget i Helsingborg för att spendera första natten på hotell och prata ihop oss.

Get ready to rumble

Jag ser fram emot vår resa och tror jag kommer lära mig otroligt mycket även om det bara är en vecka. Kommer prata med otroligt många människor och kommer antagligen träffa ännu mer människor.

People, people, people


Vad är det för turné jag ska ge mig ut på då? Har jag ett band och en dold musikalisk förmåga? Är jag en okänd politiker som ska ge mig ut på valturné? Nä, jag får nog göra er besvikna och säga att jag ska på fotbollsturné. 7 dagar, 7 klubbar och otroligt många människor.

Football


Det är sjukt mycket vi ska göra känns det som. Vi har med utrustning för ett mindre mediekrig i Sverige och jävlar vad kul det kommer bli. Filma, spela in intervjuer, skriva och knyta lite kontakter. Det här är drömmen, det är detta jag vill jobba med. Fotboll, sport och journalistik. Ojojoj vad jag längtar.

Give me a job


Catch u later
Dytte

Inga kommentarer: