torsdag, november 10, 2005

Döm mig om du ska döma någon! Ditt fega kräk


Mörkret faller sakta men säkert, det faller som ett stort täcke äver Falköping.

Sitter i väntsalen som aldrig förr, satte mig rakt i tuggumi. Min vanliga otur!
Fast även i mörker finns det små ljusglimtar.
Får ett sms av Kristin, mer känd som tågtjejen av er läsare.

När jag trodde att dagen inte kunde bli sämre, vad blir det då? Jo sämre såklart.
In kommer två tuffa killar i 15års åldern med mobilerna i högsta hugg. Vad gör de med mobilerna? Smsar? Nä, leker med telefonernas ringsignaler och jämför med varandra.
- Åhh den här är tuff lyssna på den.
- Näää du den här är fan bättre.

Orka säger jag då...sen äntligen så sluta de leka. Då trodde jag dagens helvete var slut. Men ack så fel jag hade. In kommer deras tjejkompis i rosa pösiga byxor som inte sitter helt rätt, då hon visar halva röven och det mina vänner var ingen vacker syn. Sen hade hon en sådan urringning så man undrade vad det var hon hade på sig. Sen kom en fråga till, Vad är det hon försöker visa? Hon var väl som 15år som de tuffa grabbarna med mobilerna. Men försöker visa något som hon inte har. Bra tjejen, man får inte alls en snedvriden bild av dig. Inte alls.

Vi dömer människor efter deras klädstil och hur de uppför sig, är det så fel?

Men klär man sig inte efter hur man vill bli uppfattad som person? Jo, det tycker jag!
Jag brukar oftast uppfattas som en dryg och taskig jävel precis i början. Fast det beror inte på hur jag klär mig, utan hur jag är som person.
Jag brukar driva med människor lite för mycket i början. Människor gillar inte att man vänder allt de säger mot dem själva. Jag bara vrider och vänder på orden lite. Jag skojar bara men andra tar det på blodigt allvar ibland. Inte min mening men sånt händer. Människorna som stannar kvar och lär känna mig vet att jag gör så mot alla nån gång, mer eller mindre.

But I love you anyway you know!

Döm ingen på förhand, personen kan bli din bäste vän.

Catch u later!
Dytte

*Tjejen på bilden är ej Kristin, utan någon som ska symbolisera "fjortistjejen".

7 kommentarer:

David sa...

Stämmer in på föregående talare!
De får du allt berätta nästa gång du poppar upp på msn! =)

Mysan sa...

Jag kan ju inte heller annat än att instämma, hur blir det med tågtjejen? har ni träffats? är hon trevlig? Kom igen nu Jocke, berätta! :) Hej å kram

Marie sa...

vissa som är nyfikna tycker det är ren plåga att inte få reda på hur den modiga handlingen gått hem :P

Jay sa...

jo jag vet men man får dra ut på det lite!

Jonatan sa...

hallå!?!? tjejen, vad händer.. dålig uppdate.

David sa...

Din blogg är ju värsta magneten.. alla följer den spännande upplösningen :-)

Jag har ju iofs lite koll då.. men de är ju bara roligare för mig då :-)

Jay sa...

daniel jag är från skara inte bondbyn falköping