torsdag, november 17, 2005

Dreamer

Jag har tidigare pratat om att man måste ta chanser ibland, för att lyckas med saker här i livet. Om du inte vågar ta chansen är det någon annan som tar den ifrån dig. Så varför inte chansa? Du kommer aldrig att hitta kärleken om du inte vågar ta en chansning ibland.

Take a chance on me

Nu över till något helt annat men som har en liten koppling till att chansa ibland. Min dröm här i livet är att jobba för aftonbladet som sportjournalist. Jag vill bo och jobba i New York, USA. Det är en dröm jag har haft länge men som är en väldigt stor chansning från min sida. För hur många är det som lyckas med detta? Jag vet bara en, i alla fall en person som jag känner. Min morbror, han jobbar för aftonbladet och har bott och jobbat i New York. Jag ser upp till honom och jag drömmer om att en dag göra det han redan har gjort. Detta är en oerhörd chansning, för det är inte många som lyckas. Långtifrån alla lyckas, så varför skulle jag lyckas? Jag vet inte, kanske just för den där chansningen som jag förhoppningsvis tar och för att jag ska satsa järnet för att uppnå detta.

Jag har en “dröm” till som jag vill förverkliga inom en snar framtid och som jag jobbar med just nu. Jag vill samla ungdomars berättelser om hur de upplevde deras förälders/föräldrars bortgång i cancer. Detta vill jag samla i en bok som skall hjälpa andra ungdomar som upplever samma sak som jag själv och många andra har upplevt. Jag vill visa hur viktigt det är med forskning kring cancer, jag vill upplysa människor om dessa ungdomars öden.

Cancer, smärta och sorg. Det är vad vi lever med!

Man kommer dock inte långt om man inte satsar järnet i allt man gör. Man måste gå in med hjärta och själ! Därför är det bra att drömma och försöka förverkliga sin(a) dröm/drömmar Om man inte drömmer om något här i livet så slutar man på a-kassa och en lägenhet ute i “slummen”. Utan drömmer så vore vi ingenting här i livet. Vilka tror ni det är som jobbar som advokater? Vilka är det som jobbar som journalister, läkare eller politiker? Detta mina vänner är människor med visioner, drömmar. Det är dessa personer som kämpar för att uppnå något de drömmer om. Det är dessa som ger järnet i allt de gör. Det finns bara en växel!


Vad är det jag vill säga er då?

Jo, det jag säger är att man ska våga drömma, våga chansa och ge alltid järnet om du vill ha något. VÅGA!


I have a dream!

Se vad som hände han som sa så, han fick ett helt folk att resa sig och drömma.


All you dreamesr out there, keep on dreaming but more important KEEP ON FIGHTING!


Catch u later!

Dytte

3 kommentarer:

Jay sa...

Undanflykt från vardagen?!?! Jag ser det som en bra sak! För vad skulle vi annars sträva efter? Vad skulle göra oss glada? Vi måste få drömma oss bort ibland! Det är det som tar oss igenom vardagen.

Jag skall snart lyfta upp er alla ur erat mörker och lysa upp vägen för er. Men än så länge får ni vänta. Ursäkta mig för denna väntan.

Jonatan sa...

strålande. mycke smarta tankar innanför dyttes pannben.

David sa...

Och ska man fixa o göra gärnet så gäller det att vara fokuserad! En grej i taget!


Man vill ju inte sitta på hemmet sen när man blir gammal o se tillbaka på livet.. se drömmarna och se att man aldrig kom dem närmare.. för man inte vågade eller inte satsa.. Så rätt..

Aftonbladet säger du.. vet iofs inte hur sporten är men den blaskan i övrigt behöver ju sig ett rejält lyft. Är ju mest bara skvaller nu för tiden.. ja menar,, hur många är seriöst intresserad av bevis om att posh spice faktiskt har opererat brösten? "Vi har bevisen säger aftonbladet" Ja menar,, hallååååååå??? Grattis grabbar, ni har precis lagt ner eran tid på nåt helt meningslöst.. Tyvärr är de säkert folk som läser det med.. (jag läste endast rubriken vill ja passa på o poängtera..).,.. jajja gillar väl inte aftonbladet men annars lät de bra..