lördag, november 26, 2005

bra? jag? haha

Så brukar det oftast låta när någon berömmer mig.

Jag blir aldrig nöjd med vad jag gör. Vill alltid göra det bättre. Aldrig nöjd.

Det finns tillfällen då människor säger att jag har en talang,(talang? jag? hmm) att skriva. Jag brukar svara "nä nu drömmer du nog, jag skriver som en sopa". Jag ser inte mig själv som någon som kan skriva. Inte någon som har DET!

Vad är DET då? Ja, om man har DET så fångar man läsaren med varje ord man skriver. Man berörs av orden som skrivs. Man följer minsta ord in i minsta detalj. Känner en lust att läsa det igen. Det sätter sig i huvudet på en och förföljer ens tankar vart man än går. Ger den text man läste för flera dagar sen en extra tanke.
Detta mina vänner är DET! Förstår därför inte varför människor säger att jag skriver bra? Man skriver bra om man har DET.

Jag skulle hemskt gärna vilja ha DET men ja, det är lättare sagt än gjort. Min dröm är att en dag kunna skriva på ett sådant sätt att jag berör människor. Får dem att stanna upp för en liten stund och läsa det jag skrivit. Få dem att tänka efter för en sekund.

Jag kämpar varje dag med att få någon att lyssna, titta och stanna upp den där extra sekunden som är skillnaden mellan att synas och att vara osynlig.

Don´t you see? Im hiding from the world!

Catch u later!
Dytte

1 kommentar:

Nevnarien.se sa...

Du har en del utav DET, så kom inte och säg att du inte skriver bra, Jocke! För det gör du.. Du borde ta åt dig det, tycker jag.. Jag gillar ju själv att skriva, så jag vet nog hur det "ska" se ut.. :p Ta åt dig berömmet! Det har jag gjort och se nu hur det har gått, nu har jag kommit en bra bit med min bok som jag började planera för typ fem år sen.....!