onsdag, december 27, 2006

Take care of time

Ens liv är vad man gör det till.

Vi slösar bort oerhört mycket tid på ingenting egentligen. Tänk vad tid vi slösar bort genom att titta på tv, sitta vid datorn, ligga och sova någon extra timme på morgonen eller bara ligga och lyssna på musik. Tänk vad tid vi slösar.

Time is a thing to waste, not

Tänk er om vi skulle lägga ner den tid vi sitter framför datorn eller tv:n på något meningsfullt. Tänk er hur världen skulle se ut då.
Tänk er en värld där vi går in helhjärtat för varje sak vi gör.
Tänk er hur världen skulle förändras, till det bättre.

Make a change

Varför slösar vi tid på saker som inte betyder något? För att vi är lata, rädda och så jävla egoistiska. Om vi inte vore så lata, rädda och egoistiska så skulle världen vara lite bättre. När gick du egentligen in helhjärtat för något senast?

When did you do something that meant something?

Ni kanske undrar varför jag då sitter här och skriver en blogg om att ni alla ska göra något helhjärtat och sluta slösa eran tid på saker som inte betyder något. Jag sitter ju själv här framför datorn och skriver detta, slösar tid. Jag brinner för att skriva och berätta saker för människor. Det är något jag vill göra resten av mitt liv, skriva och berätta.

Write and tell

Catch u later!
Yours truly Dytte

2 kommentarer:

Linus sa...

Jag borde ta tag i saker.. det känns träffande det du skriver...
men frågan är om världen skulle se så mycket bättre ut om alla gick in 100%... då skulle det ju bli konflikter pga att alla vill få sin starka vilja o sin sak framförd o genomförd...

bara en tanke... man behöver någon som styr upp ens liv ibland...

Jonatan sa...

kursiva rader har jag alltid använt, enda sen starten. dom är bra när man vill hinta, tipsa eller bara skicka ett dolt meddelandet till den enda som vet innebörden.. ;) keep up the good work!