onsdag, november 07, 2007

Chapter

Mörkret är här och höstens klor har har greppat tag om en stad jag en gång kände. Nu blir staden istället en främling för mig och jag har svårt att veta exakt vart jag har kommit. Det är inte vad det en gång var för mig. En gång var staden spännande, ny och helt outforskad.

What it once was have left it.

Nu är det bara ett tomt skal. Staden som en gång var början på ett nytt kapitel för mig har förlorat sin glans. Kapitlet mitt liv började skriva när jag för första gången kom till staden på allvar börjar nu lida mot sitt slut. Fortfarande finns det några sidor kvar att skriva men sen lägger jag det kapitlet bakom mig. På ett sätt ska det bli oerhört skönt men på ett annat bävar jag för den dagen då kapitlet tar slut.

Chapter is ending

Jönköping kommer alltid att följa med mig vart jag än går. Men det är med blandade känslor jag kommer minnas staden som en gång var ett helt nytt kapitel för mig. En del av mig vill hata staden för all smärta jag gått igenom medan detta kapitel detta skrivits. En del av mig vill älska den för att staden ändå är den som börjat ett nytt kapitel för mig.

Några sidor till...

Inga kommentarer: