onsdag, november 07, 2007

Flying

Jag har nu flugit med 6 olika flygplan. Är jag rutinerad nu? Nä, men det gick faktiskt bra att flyga. Första flyget var värst. Vi lyfter från Köpenhamns flygplats och det känns som att jag skriker ut "jag ska aldrig i hela mitt liv flyga igen". J är då snäll och säger att vi inte kan komma till Florida om inte jag tänker flyga mer. Tack för den, tänkte jag.

Dont want to fly anymore.

Skulle jag behöva genomlida ännu mer av den här tortyren alltså. Vi kommer på andra planet och självklart sitter jag också denna gång vid fönstret. När vi lyfter så tittar jag in i planet för jag pallade inte att titta ut. Blev för rädd helt enkelt. Jag gillar inte när jag inte har någon sorts kontroll. Det har man verkligen inte i ett flygplan.

Loose control

När vi kommer på det tredje planet så var det som att allt vände för mig. Jag satt (självklart) på en fönsterplats och den här gången vågade jag titta ut. Rädslan var inte lika påtaglig längre och jag kunde faktiskt slappna av.

Relax

Nu har jag i alla fall flugit och är en erfarenhet rikare. Eller egentligen är det flera erfarenheter rikare då jag inte bara flugit utan gjort och upplevt en massa på en annan kontinent. En väldigt lyckad resa ändå.

Thanks

Inga kommentarer: