fredag, november 16, 2007

Scary things

Linus har gått och skrämt upp mig idag. Han ska på rättegång nästa vecka i ett misshandelsfall. Han är nyckelvittne och allt vad det heter. Sen idag är det någon som ska vara rolig. Ringer Linus på hemligt nummer men han hinner aldrig höra mobilen och svara. Så vi har ingen aning om vem det är.

Noone knows

Då började han prata om att det kanske var någon som skulle hota honom inför rättegången. Att de kunde hota honom och folk i hans närhet. Jag avfärda det snabbt och sa att han hade sett för mycket på tv. Men tro fan att jag sitter här hemma helt själv och ser på tv och är rädd. Jag vet, jag är töntig.

Scare me

Sen ska jag och Linus ut och fota. Jag var på väg att säga att vi skulle strunta i det. Just för att jag var rädd. Sen kom vi ut och jag kollade runt oss praktiskt taget hela tiden. För att se till att ingen kom nära oss. Sen ska Linus dra iväg med en annan kompis. Fy Fan. Då ska jag få gå hem själv. Snarare springa herregud. Jag börjar så smått jogga så fort Linus försvinner runt hörnet. Nu när jag är hemma så är jag lugnare men fortfarande lite rädd.

Still pretty scared.

Inga kommentarer: