måndag, april 03, 2006

Gott och sen kommer blandat!

Sitter på tåget nu, är på väg till skolan. En ny dag, en ny kurs och ett nytt kapitel i mitt liv.
Jag spenderade helgen med att vara barnvakt, gå på bio och ha filmkväll x2. Det måste jag säga var oerhört trevligt. Spendera en helg med vänner är aldrig fel. Nästa helg är det nästan samma sak men barnvaktsdelen och bion bort och in med en inflyttningsfest, antagligen. Beror på om vi får tillräckligt med folk som vill och kan komma. Visst är det trevligt med fest, Daniel?

My life is a movie, want a role?

Jag är nu också glad över två saker. Dels för att Vicky inte är arg på mig längre, det är bra. Det andra är att jag känner mig mer delaktig i en annan väns liv. Jag har förut inte känt mig så delaktig och så nära henne som vän tidigare. Jag har tyckt att det varit som en osynlig mur eller liknande mellan oss. Jag vet inte om det är jag som satt gränser eller om det är hon, eller kanske rentav oss båda. Det känns som att det är bättre nu och att dessa gränser mer eller mindre börjar suddas ut. Gränserna blir svagare nu än tidigare i alla fall.

I don´t like walls and limits, want to do something crazy?

Jag gillar inte det här med att jag inte har något Internet. Det stör mig något fruktansvärt. Jag har skapat mig ett behov som jag nu inte kan leva utan. Snälla TDC ge mig mitt kära Internet, så lovar jag att vara er trogen.
Kan man leva utan Internet idag, Jonte?

Power to the people.

Jag tycker att Fröken K är en mycket intelligent tjej, som har mycket bra och vettigt att säga. Jag gillar tjejer som har mer än bara utseendet att leva på. Hon är en sån tjej. Hon är smart men samtidigt vacker. Ovanlig kombination i dagens värld skulle jag vilja säga, då fokus ligger på hur man ser ut och inte hur ens personlighet är. Visst är skönhet och personlighet ihop en väldigt bra kombination, men visst har du någon gång sett en ursnygg kille/tjej med världens fulaste pojk/flickvän, och undrat, "hur kan han/hon få den ursnygge personen? Det visar att personlighet spelar en väldigt stor roll och att skönheten ligger i betraktarens ögon. Eller vad säger du, Elin?

Beauty and the Beast!

Catch u later!
Dytte

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har funderat på det där med utseendefixeringen som vi snackade om förrut.. Det har fastnat i huvudet så nu går jag och grunnar över det hela tiden... Det vätsta är att jag inte kan gå och skylla på någon annan (att dom är som dom är), för jag är ju typ likadan själv... :/ Föresten är det stencoolt att diskutera saker med dig. Du är en av de få som verkligen lyssnar på vad man säger - ingen respons är fruktansvärt enerverande.....

Anonym sa...

Seså, fixa den där festen nu! =)
Så ska jag se om jag kanske kan få ledigt några timmar!

Anonym sa...

Elin:Jo jag märkte detta på ditt blogginlägg. Det var mina tankar samlade på en plats. Fast du vet ju vad jag tycker om frågan så det behöver jag inte säga. Om man inte lyssnar på vad personer säger, varför skulle då personer lyssna på mig?

David: Jag får se, kanske blivit flyttat.