lördag, december 24, 2005

Julen är här...

Julen är här med allt den innehåller, förutom just en enda sak men som ändå är så himla viktig, snön. Vart har den egentligen tagit vägen? Jag och en vän till mig sa att vi skulle frakta snö från Boden i ett tåg bara för att få snö hit till Skara. Men efter lite övervägande bestämde(?) vi att det är lättare att åka till Boden och fira jul där än att frakta all snö ner hit till Skara. Än har inget av dessa två alternativ fullgjorts...tyvärr.

Gatan ligger mörk och kall, men vart är snön?

Några tankar och funderingar...

Varför är det alltid sånt gnäll mellan oss?

Vart har snön tagit vägen?

Jag gillar dig, mer än du tror!
Men gillar du mig?

Kommer tomten till mig i år?

Har mina föräldrar det bra där uppe i himlen?

Kan inte du och jag åka till Jönköping nån dag?

Kommer du på söndag?

Tack Mange för inbjudan, det var hemskt vänligt.

Jag tycker du ska ordna det här med din tid och vad du gör.

Tack Sandra för inbjudan, det var också hemskt vänligt.

Idag är det JULAFTON så det så!

Catch u later!
Dytte

7 kommentarer:

Anonym sa...

du skriver alltid så fint :)...
o jag tror säkert att dina föräldrar har de underbart :)... vem kan inte ha de när man ser ner på den Vackre svanen som klarar allt :) och sen snön finns inte i skåne heller :P.... för jävligt! GOD JUL

Emma sa...

HOHOHO!! Nu har du fått besök av en tomte iaf!! Nämligen MIG!! God jul på dig:D

Magnus sa...

Om du tror på snön finns snön runt omkring dig...

Du är alltid välkommen i Södertälje! Och i morgon, juldan, hoppas jag att du gör läxan!

Dessutom: om man kan se ner från himlen, mår de grymt när de ser dig.

So long/
Magnus

lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
lina sa...

Det snöar massor i Örebro nu... Ibland består lycka av fruset vatten!

Försöker ladda inför läxan...herre jisses...haha ;o)

Lycka till!

Lisa sa...

Nu fick du din snö! Fuck!

lina sa...

Har läst lite på din blogg nu... Jag gillar det starkt, DU BERÖR!

För övrigt var gårdagskvällen nästan lite sagolik... Så jag bjuder INTE på vin när jag kommer tillbaka...hihi!