fredag, februari 16, 2007

Blogg?

är ett mångkulurellt ting.

Jag läste rätt mycket bloggar förut. Skitmånga, jag lovar. Jag använde mig av ett fiffigt css-program som höll koll på alla bloggar åt mig. Om de hade uppdaterat så såg jag det i programmet, istället för att kolla alla bloggar hela tiden. Jag hade säkert runt 50 olika bloggar med varierande aktivitet. Jag kunde sitta som fastklistrad vid dessa bloggar för de var så intressanta.

Bättre än tv?

Idag läser jag inte ens 10 bloggar regelbundet. Jag kollar två bloggar regelbundet, dvs varje dag. Dessa bloggar tillhör Silverfisken och Turbotrollet.
Silverfisken vet praktiskt taget alla vem han är. Han är copywriter i Australien och är en hot shot.
Turbotrollet känner man nog till om man läst länge på min blogg. Hon är en tjej som skriver om allt mellan kändisar och djur(är inte det samma sak?) till små vardagshändelser som mestadels består av "A", hennes pojkvän, och "Gary", deras katt.

Varför?

Varför det har blivit så vet jag faktiskt inte. Deras bloggar är de mest uppdaterade och då på ett sätt mer intressanta. Mitt css-program försvann när jag formaterade om datorn och jag har inte orkat installera det igen. Jag valde att ta en paus från mitt bloggberoende.

Blogga hit och blogga dit.

Jag bloggar inte alls lika mycket som jag gjorde tidigare. Förut så bloggade jag ca 3 gånger om dagen. Nu har ni läsare tur om det blir ett inlägg var tredje dag. Som sagt jag tog en paus från mitt bloggberoende och började göra annat. Fastna i andra beroenden istället. Det ångrar jag nu och ska ta mig ur det också. Jag ska försöka balansera det hela mer. Jag behöver egentligen mer tid på varje dygn.

Tid är bra.

Får se om jag skärper mig med bloggningen. Kan i alla fall säga att jag fick två praktikplatserbjudanden för några dagar sen. Ett på tv4 Skaraborg, hade sökt där tidigare fast inte fått svar förrän nu. Han ville ha mig dit, men det var ju lite sent då jag redan fått praktikplats. Jag fick också ett erbjudande om att åka till Spanien och praktisera. Ett företag jag aldrig hört talas om, men efter lite googlande(google regerar) så fann jag dem. De är en prbyrå som ligger i Madrid. Väldigt bra företag, men inte aktuellt det heller då jag redan har. Deras svar på det var att jag kunde komma under en sommar eller något liknande.

Verkar schysst, vi får se.

Catch u later!
Your Blogging Dytte

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill så himla mycket, så ibland går det inte bara därför... SÅ ska det inte vara!
Men nu har jag nog passerat det stadiet. Jag publicerar när det bevhövs.. och mja.. när det inte behövs också... ;) Jag har blivit mycekt bättre på det :)

turbotrollet sa...

Vad söt du är Dytte. ;) Blir ju alldeles rörd (eller röd?)! ;D