söndag, februari 04, 2007

Grammisgalan, whats the fuzz?

Ja precis, varför bry sig?

Nu har man varit hemma några dagar från Stockholm och hunnit smälta alla intryck från hufvudstaden. Så häng med nu, på en resa till Sveriges hufvudstad och allt som händer där.

Bring it

Vi satte oss på tåget som skulle ta oss dit. Ett x2000 skulle ta oss dit. Vi hoppade av på centralstationen, men precis innan vi skulle hoppa av hände något. Jag sa:
- Det tycker jag.
Då "svarar" en tant.
- Tycker du det?
Mycket skumt.

Moving on.

Vi rör oss ut på centralstationen. Det är livat som sist jag var där. Sommaren 2005 närmare bestämt. Men det är inte det vi ska prata om. När vi rör oss inne på stationen passerar ett par och mannen bokstavligt skriker:
- Vi är ju under det för helvete.
Mannen pratade om något tåg eller något sådant som var över oss.

Moving on.

Vi gick en tur på stan tills vi insåg att vi var vilse. Letade upp närmaste tunnelbana och skulle börja prata med en som satt i spärrarna där, kassan eller vad man nu kallar skiten.
Det roliga var att han började prata engelska med oss, så vi hängde på en stund. Sen hörde jag att han sa ett ord på svenska. Då sa jag att vi är svenskar. Han förklarade att han tyckte vi pratade engelska innan och därför valt att prata engelska med oss.

Moving on.

Vi rör oss runt affärerna på Sergels och inne på Carlings hittar vi en tjej som känns "bekant". Eller snarare att Sire är bekant för henne. Hon sa:
- Tja, hur är läget?
Sire svarar:
- Jodå, det är bara bra. Själv då?
Sen fortsätter samtalet lite snabbt. Det visar sig att hon jobbar på Carlings och inte alls känner honom. Hon ville bara vara trevlig mot kunderna. Det var lite roligt.

Moving on.

Vi rörde oss mot grammisgalan och all glamour som skulle finnas där. Till hovet mina vänner.
Vi sätter oss på våra platser. Det är sjuhelsikes dåliga platser. Bakom en bom med lampor och högt upp. Lååååångt från scenen kan man lugnt säga. Vi rörde oss över till andra sidan och kom lite närmare och lite lägre. Fortfarande var det helt åt (förlåt) helvete. Kändisarna fick sitta i mitten och det betydde att alla vanliga dödliga fick sitta skitlångt ifrån. Det var inte alls kul.

Värdelös gala.

Vi rörde oss efter grammis mot Sergels Torg. Vi kom ut genom dörrarna och direkt är det en man som kommer fram och säger.
- Killar, kan ni göra mig en tjänst.
Vi - Vadå?
Han - Kan ni kissa i min flaska?
Vi- Öhhh
Han - Det är så att jag ska lämna ett urinprov och jag har rökt hasch.
Vi - öhh nä vi tror inte att vi vill det.
Han - Men ni får pengar för det, ni får 100 spänn. Schyssta, kom igen.
Vi - Näää, vi vill inte. Vi var nyss på toa(lögn).
Efter detta rör vi oss snabbt därifrån.

Bra minisemester i Stockholm för övrigt.

Catch u later!
Dytte

2 kommentarer:

Danne sa...

Haha, pissa i flaskan?! Lättförtjänade 100 spänn Dytte, jag hade inte tvekat! :D

Jay sa...

Alltså, för det första så var vi på plattan. För det andra var det pizzasallad på flaskan. För det tredje jag pissar inte i någon jävla flaska. :P