lördag, februari 24, 2007

Scan

Är inte så dåligt som man kan tro.

Jag gjorde min sista dag på scan igår. Fick kicken av brorsan då jag inte skött mig. Var riktigt tungt att gå runt där igår. Det var inte riktigt så att man brydde sig om slutresultatet om man säger så. Hur kul är det på en skala att göra något 100% när man inte ska jobba där veckan efter ändå.

Inte särskilt motiverande.

Man gick i alla fall runt där och såg att man missa en fläck och tänkte "äsch, skit samma. Jag är inte kvar på måndag ändå". Jag vet inte hur många gånger man tänkt och sagt att man hatar stället och att man verkligen inte vill stanna där. Nu när det har gått i uppfyllelse så vill man tillbaka.

Det är sjukt.

Hur kan man sakna scan? Det ska liksom inte gå. Scan är...... ja scan liksom. Värsta skiten och inget man vill jobba för om det inte vore för lönen. Jag hade jäkligt fin lön där för att göra, ja praktiskt taget ingenting. Jag jobbade ju bara extra så jag jobbade i snitt 10 h i veckan, varannan vecka. Fick drygt 250 kr för en timmes jobb.

Räkna ut vad det blir i månaden.

Jag samlade ihop mina saker och tömde mitt skåp. La mitt passerkort i securitas brevlåda som jag blivit tillsagd. När jag gjorde det så insåg jag att det verkligen var slut mellan mig och scan.
Det kändes, jag trodde aldrig jag skulle säga detta, tungt att lämna in mitt kort.

No coming back.

Catch u later!
Your Arbetlösa Dytte

ps
Jag fick inte kicken utan vårt kontrakt med scan gick ut så ett annat företag tar över vårt arbete. Så egentligen jobbar jag inte för scan utan för ett företag som heter Beab som i sin tur är(var) kontrakterade för Scan.
ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är utmanad....