söndag, februari 04, 2007

Hur gick mötet?

Fick frågan av David, han undrade hur det gick. Storyn följer här.

Jag kom till staden vid 13:17 och efter lite letande och ett samtal till UJ så hittade jag till slut. På dörren stod det "JM". Det såg ju lovande ut, tänkte jag. Jag var nära att gå förbi då jag var lite osäker, men som tur var vinkade UJ in mig. Han förstod att det var jag som letade efter honom och hans kära "JM".

JM, en praktikplats med åtta medarbetare.

Jag kommer in och hälsade. Kikade runt lite. Det var en ganska enkel kontorslokal med runt 5 kontor tror jag. Jag gick ingen rundvandring utan stod i "stora" salen. Det var väl ingen direkt sal utan ett större öppet område som fungerade som arbetsplats och fikaområde kan man säga. Det var också där jag antagligen skulle sitta.

Det var tydligen platsen där man såg de mest snygga tjejerna också.

Hela redaktionen bestod av killar(undra varför?) och de förklarade glatt att de såg massa snygga tjejer gå förbi utanför fönstret varje dag. De verkade hemskt trevliga och det ska bli ett nöje att arbeta med dem. Jag hoppas bara att det ska gå bra under praktiken.

Well done lad.

Jag kommer få göra allting själv. Jobba precis som alla andra där. Kastas in i hetluften direkt. Jag kommer att få jobba mest med tidningen "Match" som ges ut via stadiums butiker och som går att beställa via deras hemsida. Jag kommer även få skriva för IG's tidning. Det kommer bli väldigt intressant. Sen tillkommer det säkert arbetsuppgifter eftersom, men det är vad jag vet att jag kommer göra.

Bring it

Min praktikplats är nu alltså JM. Ligger i en stad nära dig en bit från centralstation. Jag fick ett trevligt bemötande från alla där och jag ser fram emot att börja skriva för J och resten av grabbarna.

Enjoy

Write u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: