söndag, februari 11, 2007

Get her out of my mouth.

Please

Jag har ett problem, en tand närmare bestämt. Denna tand orsakar mig oerhörd smärta. Inte just nu dock, men det är för att jag får tabletter mot det. Jag har haft problem med den från och till i drygt tre månader nu. Första gången var riktigt jobbig, då trodde jag att jag skulle dö. Det var ingenting mot vad jag trodde när jag kom in till tandläkaren. Hon drar upp värsta feta borren och vill höra mig skrika av smärta(känns det som i alla fall).

Ge mig morfin?

Hon börjar i alla fall borra i tanden som jag har ont i. Först är det helt okej - även fast jag hatar borrar hos tandläkaren - sen blir det bara värre. Hon ska ner i pulpan alltså där alla nervtrådar för tanden sitter. Jag var ganska nära att slå till henne då hon skulle ner ännu mer. Efter detta skulle hon ge mig bedövning i tanden, tror jag. Då var jag nära på att slå till henne. Jag kom aldrig så långt dock utan jag slog i den där brickan med alla verktyg som de ska orsaka mig smärta med. Hon blev lite arg och sa att hon kunde skada mig om jag gjorde sådär. Det lät som ett hot.

Det gjorde redan ont så hur skulle hon kunna skada mig mer?

Efter detta har det varit bestämt att den ska dras ut. Men först ska det ju givetvis väntas i en månad eller två innan detta får ske. Jättekul....inte!!! Nu börjar tanden jäklas med mig, IGEN. Har så ont i tanden att bara jag vidrör vid den så får jag ruskigt ont. Jag fick tabletter mot det.....igen. På torsdag blir jag förhoppningsvis av med den så jag kan leva ett normalt liv utan att knapra tabletter.

Visst älskar alla tabletter och tandläkarborrar?

Jag har en teori. Jag tror att de som blir tandläkare njuter av att se andra ha ont. Njuter av smärta. Jävla tandläkare, säger jag. Välj ett yrke där ni inte kan skada andra, säger jag. Jag gillar inte tandläkare, men på ett sätt gör jag ändå det. Jag får mina tabletter av dem så det är ju bra.

Tabletter är bra....ibland!

Catch u later without a tooth maybe?
Yours Truly Dytte

Inga kommentarer: