måndag, oktober 15, 2007

Examen

Imorse blev jag nedstämd då jag började tänka. Jag började fundera på vad jag ska göra efter min examen. Vad ska jag egentligen göra då? Vad ska jag göra när jag har 120 akademiska poäng? Vad ska jag göra när jag gått tre år på en medieutbildning utan att egentligen bli något helt färdigt?

What to do?

När jag tänker på det blir jag nedstämd. För första tanken som slår mig är att jag blir arbetslös, eller som det numera heter arbetssökande. Den tanken slår mig så jag blir liggande halvt medvetslös och i chock. Jag börjar andas häftigare och tankarna flyger.

Chock

Jag börjar också fundera över mina alternativ. Söka jobb på den tidningen, den där tidningen, den där stora tidningen och den där ruskigt stora tidningen. Kanske på den där organisationen som gör det där?

Alternativ?

Frågan är om jag skulle få något av de jobben jag skulle söka. Jag kan utnyttja mina kontakter (nu låter jag som att jag vill vara viktig med att jag har "kontakter" men det är inte tanken). Allra helst vill jag slippa göra det och bara leva på min egen talang. Istället för att jag känner den och den personen som kan hjälpa mig att få jobbet jag vill ha.

I know you

Fram tills dess att jag säkert vet vad jag kommer göra efter examen kommer jag fortsätta vara nedstämd när jag tänker på det. Det är inte lätt men förr eller senare lär jag få reda på vad som kommer hända efteråt. Men mitt chocktillstånd lär fortsätta ett tag till.

Examen

Inga kommentarer: