torsdag, oktober 04, 2007

Hävda mig?

Jag skrev ett långt inlägg här om att jag ville bevisa för den anonyma läsaren att jag kan skriva. Att jag kan skriva bra. Jag skrev en av de bästaoch mest ulämnande texterna jag någonsin skrivit. Texten var så bra att jag var stolt över mig själv.

Proud

Sen insåg jag att jag inte behöver bevisa något för denna anonyma läsare. Denna anonyma läsare uppgav inte sitt namn och jag vet inte ens om jag känner personen ifråga. Men jag känner inte att jag behöver bevisa något för denna personen. De personer jag behöver bevisa något för är mig själv och två personer till som inte längre finns i livet.

Prove it

Därför behöver jag inte hävda mig. Jag har inget behov av det. Huvudsaken är att jag i nuläget vet att jag själv är kapabel att göra dessa saker. Som jag sagt tidigare, jag tycker inte jag skriver bra. Vissa håller med mig, andra inte. Men de texterna jag skriver från hjärtat är det bästa man kan få ut av mig. Om man vill ha något bättre än det får man gå till någon annan.

I cant bring you more heart

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inlägget 'Utmanad', fjärde juli 2007: "...saker jag kan:
Skriva..."

Men du kanske menade att du inte var analfabet?


Jag hade aldrig yttrat mig om jag inte såg potential i dig, men ibland får jag intrycket av att du känner dig fullärd.

Jag kan kalla mig Torsten, så är jag inte anonym längre. 'Torsten vs. Dytte'

Jay sa...

De frågade vad jag kan göra. Jag kan skriva. Men jag säger inte att jag skriver bra eller dåligt utan bara att jag kan skriva. Inget mer.

Jag anser mig verkligen inte fullärd. Långt ifrån faktiskt. Då har jag gett en skev bild av mig själv.

Okej, då får det bli Torsten. Torsten vs. Dytte? Är det en kamp mellan oss?