söndag, oktober 07, 2007

Questions

Inför programmet på tisdag har jag fått runt 20 frågor att svara på. Det är en stor blandning av frågor där de frågar om man kan förbereda sig inför en förälders bortgång, hur ens kompisar kan hjälpa till och vad som är jobbigast att minnas med mina föräldrar osv.

Questions, always questions

Imorgon ska jag prata med programledaren för första gången. Hon ska presentera sig för mig. Tidigare har jag pratat med en assistent av något slag, tror jag. Har inte riktigt kopplat greppet om vad hon har för titel. Kanske lyssnar jag inte tillräckligt eller så har jag dåligt minne.

Bad memory

På ett sätt är jag nervös över att åka upp till Stockholm och vara med i programmet. På ett sätt är jag inte det. Varför? Jag är nervös för berätta om det jag varit med om. De kommer ställa frågor till mig som jag vet är jobbiga att svara på. Det betyder att jag kanske inte kan svara på dem. Varför är jag inte nervös då? Min grundtanke är alltid att jag ska hjälpa människor. Det kan jag göra genom detta program. Hjälpa är ett av mina mål.

Help them

Inga kommentarer: