fredag, juni 13, 2008

Dear love, I give you everything

Det är mycket som händer i mitt liv nu. Och i personer, som berör mig, i min närhets liv. Fick igår reda på att min flickvän missade en sak med en poäng. EN POÄNG. Skriver inte ut vad det är för det har hon själv inte gjort. Det känns surt. För jag vet hur gärna hon hade velat ha den där poängen. Med den där poängen skulle hennes framtid vara glasklar. Det är den fortfarande för mig. Det skjuts bara upp ett tag.

Uppskjutet

Nu vet min kära flickvän Josefin att det inte är omöjligt. Det finns faktiskt en möjlighet till att klara det. En sak att tänka på är att det inte är över än. Det finns en chans kvar. Det vet hon om. Men jag tror hon hoppades och trodde mer på möjligheten som stängdes igår. Hon kommer klara det. Om inte nu så nästa gång. Om man känner Josse så vet man att hon inte kommer ge upp nu. Det här är hennes dröm och den kommer hon att följa.

Follow your dream baby

Annars då? Ja, redaktionen hade lagt ner allt vad arbete heter igår och var redan på väg hem (hemma?) när jag kom fram. Bättre lycka nästa gång. Alltså idag. Jag hoppas att de är där idag. Misstänker att några eller någon av dem kanske är utomlands. På ett ställe. Där allt just nu händer. EM. Mäktigt. Jag lär märka detta idag. Ska dit efter lunch idag, tänkte jag. Min plan är enkel - tjata mig till ett jobb. Bra taktik, eller hur?

I dont want to be a young dad

Sitter nu i M:s etta i Göteborg. Tittar ut över ett grått och trist betongområde. En kran lyfts sakta för att personen i korgen ska kunna fylla i sprickor. Det verkar rätt tråkigt. Men vem är jag att döma? Innan jag åkte från min flickvän pratade vi om resor. Mäktiga resor. En resa, om den blir verklighet - vilket jag vill, som kommer bli mäktig. Grym. Underbar. Vacker. Rolig. Händelserik. Love. Vart den kommer ta vägen berättar jag inte. Det är fortfarande lite löst snack och vi har ingen aning om vad som kommer hända i framtiden. Det vet man aldrig. Jag kanske får jobb. Hon kanske får poäng för att följa sina drömmar. Man kan aldrig veta.

You can never knowa

I sommar blir det dock industrijobb. Sen 3-4 veckors semester och vidare till Island. Om inte något väldigt oväntat händer. Så jag har "jobb" fram tills den siste Oktober. Efter det vet jag inte riktigt vad som händer. Har inte planerat så långt. En resa kommer äga rum efter detta. Det är bara när. En sak är säker. Det kommer bli en fullspäckad höst.

Have fun living

Inga kommentarer: