söndag, juni 01, 2008

Burn baby, burn

Jag var som sagt i Göteborg igår. Där det händer. Igår hände det saker....igen.
Vi kommer ut till skärgårdsön vi ska sola och bada på. Börjar leta efter ett lämpligt ställe att lägga oss och vi hittar ett hyfsat ställe som är nära vattnet och där vi kan sola. Efter ett tag bestämde vi (läs M) oss att lägga oss på solsidan. Så vi skulle få en bättre bränna. Eller ja, dem inte jag. För jag blir inte brun. Röd på sin höjd sen vit igen.

Whitie

Då ger vi oss av. Jag och min bror börjar klättra i "bergen" och M och hans klasskompis väljer att ta stigen. Gissa vilka som valde fel. Jo, vi. Efter dryga 20 min så hittar vi ner från berget efter att vi både rivit oss, blivit blöta av marken där uppe och svettats. Inte kul alls. Sen beger vi oss alla gemensamt till andra sidan ön där vi ska sola. Det skulle tydligen vara finfina klippor där. Jo, tjena. Det var väl sämre där än första stället vi var på.

Worse

Men de hade vi gått så pass länge att vi inte orkade gå längre utan la oss på plats för att sola. Intet ont anande så använde jag inget solskydd. Inte min bror heller. Vi fick vårt straff. Tro mig. Igår när vi kom hem fick jag ett sms av min bror där han förklarade att han hade svårt att ligga på ett sätt som inte gjorde ont. Jag svarade att hela övre delen av ryggen och magen var svårt brända. Min nacke och axlar likaså. Det gör fortfarande ont. Jag flagnar hellre än att ha ont. Just det, mitt ansikte (pannan mest) bränner något enormt. Jag kan inte rynka min panna för då får jag ont.

Suncream

Så vad lär vi oss av detta? Att alltid använda solkräm. Så idag är det jag som sitter inne och photoshopar för att klara mig undan solens värmande strålar. Har smörjt in mig med lotion för tredje gången på mindre än ett dygn nu. Huden måste bli återfuktad. På något sätt. Sen har jag en fläkt som konstant blåser mot mig för att svalka mig.

Kyl mig

Om ni har något tips på hur jag ska göra för att lindra smärtan. TELL ME NOW

Inga kommentarer: