torsdag, juni 26, 2008

White zone

Det har inte varit en bra dag idag. För idag har allt gått åt helvete om jag ska vara ärlig. Det var på jobbet allting hände. Allting gick bra tills de satte in mig i vit zon. För att ni som inte är införstådda i hur det fungerar på ångestfabriken (där jag jobbar) så ska jag förklara det lite snabbt. På ångestfabriken finns det olika linjer. På varje linje produceras det olika sorters ostar beroende på vilken linje det är. Det finns en svart och en vit zon. I den svarta är osten förpackad i något. Antingen vax eller i den fina plast som ni i butiken sedan köper. I vit zon är osten oskyddad. Dvs den har varken vax eller plast runt sig utan är delad och helt oskyddad.

Kort förklaring

Nu till själva händelsen. Jag har sen jag började förra veckan bara fått lära mig svart zon. Varit i vit i max fem timmar. Det är inte tillräckligt för att lära sig allting man behöver. Speciellt inte när jag fått hoppa mellan fyra olika linjer. Men idag, av någon anledning, blev jag placerad i vit zon. Jag försökte desperat byta så jag skulle få stanna i svart zon. Det gick. Till en början. Sen ångra sig personen som skulle byta med mig och jag fick gå in i vit zon trots stora protester från min sida.

Protest

Det gick 30 min ungefär. Sen brakade hela helvetet lös. Maskinen och allting jag tog mig för inne i vit zon gick helt åt helvete. Jag blev mer och mer förbannad. De ordinarie, som vägrat gå in istället för mig, blev sura. På mig. Då blev jag mer förbannad men också väldigt ledsen. För det var verkligen inte mitt fel. Jag förklarade att jag inte kunde den vita zonen men ingen bytte med mig.

Angry people

Till slut fick jag gå ut. Två timmar efter att jag fick gå in gick jag ut igen. Det var ruskigt skönt men jag skämdes och var fly förbannad. Jag skämdes för att jag inte klarade av det. Trots att jag inte kan maskinerna där. På vägen ut träffade jag på min chef. Han såg nog att jag var ledsen och hörde att jag var arg. Det lät inte på honom som om han klandrade mig när jag förklarade varför jag hade varit där inne. Det fanns inget som jag kunde göra åt det. Jag hade försökt men misslyckats med att byta.

Failure

När jag slutade idag så kollade jag på tavlan. Tavlan är en tavla som visar alla linjer och där man är utplacerad med små magneter så man vet vart man ska vara. Imorgon hade de placerat mig på en linje tre. Jag har inte varit där tidigare. Hann aldrig dit. Det är där jag skulle ha varit från början. Linje tre och sju. De placera mig i vit zon också. Med en sommarjobbare till. Vi får inte vara två sommarjobbare i vit zon om det finns möjlighet att vara en ordinarie där inne. Det kommer inte gå bra.

Pain in the ass

Inga kommentarer: