torsdag, juni 12, 2008

Work it out

Jag har spenderat en vecka hos min flickvän, J. I Malmö. Det har varit skönt. Jag fick vara med på hennes student. Något jag sa att jag inte skulle kunna vara. Men jag kom hit. Hennes dag var väldigt bra, tyckte jag. Väldigt roligt även om jag var extremt trött när klockan började närma sig 4 på morgonen. Då hade jag varit vaken i 24 h.

Sovdags

Nu är det dock dags att åka hem igen. Till trakter man verkligen älskar (förlåt Malmö, men ni har bomber) GÖTTTTEEEEEEEEEEBBBBOOOOOOOOOOOORRRRRGGGGGG. Det är där det händer. Okej, det är inte riktigt hem. Jag ska till M och hänga med honom. Tills imorgon. På fredag drar vi hem till Skara. Där våra hjärtan bor.

GBG - kan klassas som en drog

Väl i Göteborg ska jag dra förbi min gamla praktik och prata lite med dem. Om de fortfarande jobbar när jag kommer fram. Annars får jag komma förbi imorgon när M jobbar. Det funkar också. Ska prata lite om jobb. Se om de kan erbjuda mig något. Det hade varit skönt. Väldigt skönt. Och ingen hade blivit gladare än jag om jag hade fått jobb där. Jag har flera gånger sagt att en annan stor tidning är min drömtidning att jobba på. Frågan är dock om inte min praktik slår den. När jag tänker på den så blir jag väldigt glad och jag verkligen njuter bara av att tänka på den. Grymt bra kollegor och grymt kunniga.

Bra jobb

Om jag någon gång skulle börja jobba där skulle det dock kännas tomt på ett sätt. En person är inte kvar. Han gick bort i höstas. När jag fick reda på det nu i våras blev jag verkligen tagen på sängen. Denna mannen lyste lika starkt som solen och var humörhöjaren på arbetsplatsen. Utan honom är det inte samma sak. Inte ens lite.

Saknad

Om lite mer än en timme sitter jag på tåget. Tåget som tar mig ifrån Min flickvän, hennes familj, Malmö och Skåne. Till en annan del av Sverige. Till Göteborg. Tills nästa gång. Ha det gött.

Inga kommentarer: