söndag, januari 07, 2007

Författare?

I cant see you

Det här med kort alltså. Jag brukar räcka ut tungan på nästintill varje kort jag är med på. I alla fall de jag är beredd på. Om någon tar ett kort utan att jag vet om det så kanske inte tungan är med, men i de flesta fall. Varför? Hmm ingen aning faktiskt. Det har bara blivit en grejj jag gör.

Min tunga och jag!

En vän har en bilddagbok. Många vänner har i och för sig detta men just denna vän har ett kort där som jag funderade lite över. Som kommentar till bilden har han "Jocke bara dricker. Vad ska det bli av denna alkoliserade författare". Alltså det är inget med alkoliserad eller något sånt jag funderar över. Det är det här med författare. Jag jobbar som många av er vet med en bok. Skriver som attan när möjlighet ges. Fast författare? Nä, det är jag inte än, men jag tackar för tanken.

Tack

Jag vet inte varför jag sitter och skriver detta när klockan är halv tre på natten. Fast nån gång ska det väl också skrivas. Jag kände också för att skriva något och därför blev det så att det blev nu.

Just det, nyårslöften!

Ja, nyårslöften kommer i nästa inlägg. Måste verkligen skärpa mig med det jag lovat. Det där om Elin t ex. I och för sig beroende av henne men ändå. Det känns inte som jag umgåtts med henne sen i somras. Det stämmer nog också. Elin? Stämmer det?

Nyårslöften hit och dit!

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: