tisdag, januari 23, 2007

Grattis

Du har fått praktikplats

Jag har nu fixat min praktikplats. Det känns skönt men det är inte platser jag tidigare pratat med mina vänner om. Idag ansåg jag att jag var tvungen att få ett svar på om jag skulle få en praktikplats där jag ville eller om jag skulle söka mig någon annanstans. Jag ringde upp img(international management group) i Stockholm för att få besked. Nu var de tveksamma till om de kunde erbjuda mig det de hade sagt från början. De sa att jag skulle leta vidare och höra av mig längre fram. Sagt och gjort jag letade vidare.

Men jag gillar img ändå.

Jag mailade och ringde upp ett flertal tidningar. Tidningar inom fotboll.

Fg - Trodde inte de kunde ordna passande arbetsuppgifter åt mig. Men han skulle höra av sig längre fram om det gick att ordna något men bad mig att leta vidare. Det tog jag som ett nej.

Os - Sa ungefär samma sak. Det förstår jag dock då de flesta texter de bearbetar kommer från andra ställen än de själva. Jag letade vidare nu också.

Mailade radioprogrammet Cr på p3 och frågade om praktik. Väntar fortfarande på svar.

IG - Ringde upp presschefen som skickade vidare mig till marknadschefen, han bad i sin tur mig att skriva ihop ett mail om mig själv och vad jag ville ha ut av praktiken. Men kunde inte lova något. Jag mailar honom och ber han höra av sig när han vet något. 30 minuter senare ringer han och säger att IG tyvärr inte kan erbjuda mig en praktikplats. Tusan, tänkte jag. Vad skulle jag göra nu då? Mina alternativ var på väg att ta slut. Då fortsatte A prata, du har fått jackpot. Jag var frågande och han fortsatte. Du har fått praktik på tidningen ...... Där kommer presschefen UJ vara din chef.

Jackpot? Tusan att jag inte vann pengar, men glad ändå.

Presschefen för IG heter UJ och var med och startade tidningen ..... . En av de mest aktade namnen inom sportjournalistiken, sa A hos IG(googlade och det stämmer). Han kommer att vara min chef vad jag förstod och det känns väldigt bra men också lite nervöst. Ska ringa honom imorgon för att prata mer om det.

Praktikplats - check

Catch u later!
Yours truly Dytte

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis fan!

Jay sa...

Jag vet inte vem du är, men tack.