måndag, januari 29, 2007

Kaffe någon? del två

Jag sitter nu och dricker min första kopp kaffe.
Det jag började med var att dricka det "rent", utan tillsatser alltså.
Slutsats: Det smakade skit och jag brände mig på tungan.

Släpper ner en sockerbit för att se om det hjälper något.
Slutsats: Åhh fy vad ..... det smakar äckligt. Det hjälpte inte kan jag inte påstå.

Släpper ner ytterligare en sockerbit för att se om det hjälper.
Slutsats: Nä, det smakar fortfarande skit. Det enda som stoppar mig från att sluta dricka är jag själv. Min kopp kaffe smakar fortfarande skit.

Men jag har nu druckit halva koppen.


Nu är det dags för lite mjölk. Jag är ingen expert på kaffe så vi häller i lite på känn.
Slutsats: Det smakar fortfarande skit men inte lika mycket faktiskt. Det borde väl ses som ett framsteg?

Vad finns det mer som man kan stoppa ner i sitt kaffe? Jag behöver lite tips här om jag ska gå med den stolta(?) skaran av kaffedrickare världen över. Vilket kaffe ska man dricka om det ska vara ett gott kaffe?

Jag får testa mig fram om jag inte får några kommentarer på det hela. Då kommer det ta ett tag. Jag får väl gå ner till Ica(gratisreklam?) sen och se om hur många sorter det är jag måste gå igenom. Undra hur lång tid det kommer ta egentligen.

Kaffe någon?

Update följer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte direkt duktig kaffedrickare heller så det är kanske itne direkt det bästa tipset, heller inte eftersom det inte förbättrar kaffet särskillt mycket men du kan ju prova att ha i vanilinsocker eller florsocker. Det kan funka ibland. Elelr så kan du börja med att dricka det med sugrör (ett tips är att göra detta då du är själv utan en massa folk som kan skratta åt dig tt du dricker kaffe med sugrör) men sugrör gör faktiskt att man inte känner smaken lika mycket.
Elelr så kan du låta bli att dricka kaffe och säga att du inte vill. alltid ett alternativ om det verkligen inte funkar att dricka kaffe.

Jay sa...

Alltså jag har inte så mycket problem med själva smaken. Det är mer eftersmaken som är smakar lite äckligt och den som jag vill bli av med. Sugrör är tyvärr inget alternativ. Ska sitta på ett kontor med chefen och dricka kaffe. Inte så bra då kanske och ta fram ett sugrör. Men tack för tipset Josse.