måndag, januari 29, 2007

Frilans?

Det var ämnet på mailet jag fick.

Det var en viss FA som skickade detta mail med det nyss sagda ämnet. Jag undrade varför min bror skulle skicka mail till mig tills jag såg ämnet. Då började jag undra vem tusan det var som mailade mig.

Spooky

Jag öppnade sakta mailet(så sakta mitt internet ville rättare sagt, dvs inte sakta). Jag började skumma. Tänkte snabbt "va fan kommer alla cptecken ifrån". Dessa cptecken ersätter mina å, ä och ö. Jag försökte urskilja vad det skulle stå. Det gick inte så bra då jag alltid skummar igenom mailet första gången jag läser det. Sista raden innehöll dock inga å, ä eller ö för den delen.

Last letter of reply

På sista raden stod det "Hör gärna av dig."(där har ni för övrigt cptecknen, koda rätt för fan). Det var bra va? Det var i och för sig sista raden, men ändå. Nä, men seriöst. Så här stod det "Men då vi är i stort behov av frilansare här pÃ¥ sporten vill jag frÃ¥ga dig om du är intresserad av att frilansa pÃ¥ sportredaktionen?". Självklart, tänkte jag. Jag ringer upp denna FA och förklarar vem jag är. Hinner knappt säga något mer än mitt namn då han förstår vem jag är(Han mailade mig 1 minut tidigare än han fick samtalet).

Cptecken är bra att ha. Eller inte

Jag ska i alla fall få skriva om någon match nästa vecka, om jag förstod rätt. Komma hoppa mellan redaktionerna här i Skara och den i Skövde när det behövs. Här i Skara är det för SKLT och i Skövde är det Skövde Nyheter som gäller. Får man in lite extrapengar där också. Det är bra, känns skönt. Får jag lite extrainkomst ändå. Kanske inte lika mycket som tidigare men det är lite i alla fall. Mer än inget.

Cash is king!

Catch u later!
Your working Dytte

Inga kommentarer: