tisdag, maj 22, 2007

Boken

jobbar jag till tusen med.

Det vet de flesta redan. Jag jobbar praktiskt taget från morgon till kväll med boken. Nu har jag som sagt tagit en paus för att blogga och uppdatera er alla om vad som händer i mitt liv. Dvs det händer en hel del nu.

Boken kommer nästa vår.

Jag har nu under projektet i skolan jobbat med min bok. En bok om människor upp till 23 år som förlorat föräldrar eller syskon i cancer. Det har gått över förväntan och de som kommit i kontakt med oss eller hört talas om oss lovordar min idé.

Bra

Jag jobbar under projektet ihop med tre andra killar i min klass. Alla riktiga ess inom skrivandets ädla konst. Jobbar totalt mot ett och samma mål. Känns verkligen perfekt när det är så.

Konst

Vi har en författare som hjälper oss, agerar lite bollplank. Han föreläser lite varstans i Sverige. Senast var han på mittuniversitetet och föreläste om cancer. Där pusha han för våran bok......som inte ens är utgiven än. Blev oerhört glad när jag hörde detta för det är inget jag sagt åt han att göra.

Me like

Han trodde att vi antagligen skulle få mycket uppmärksamhet för boken och det hoppas jag att vi får. Boken är ett projekt jag sätter även före människor känns det som. Den är så oerhört viktig för mig att om jag inte får ut den via ett förlag så ordnar jag något sätt själv. Bara den kommer ut.

Då har jag lyckats.

När jag får ut boken (inte en fråga om den kommer ut, frågan är när) har jag äntligen lyckats infria det jag lovade. Det jag lovade mig själv och mina föräldrar när jag fick idén. Nästa vår ska den finnas ute i bokhandeln.

Känns skönt.

Catch u later!
Your writing Dytte

Inga kommentarer: