söndag, september 30, 2007

Ödmjuk?

I inlägget tidigare pratade jag om att mina inlägg var "magnifika" när jag var deppig. Om man följt min blogg länge vet man att jag tycker att jag inte kan skriva. Att jag inte har "det" alltså det som gör att man är riktigt duktig på att skriva. Som gör att man får läsaren att följa varje liten mening man skriver, varje litet ord.

Word may change your world

Det jag skriver med mest känsla skriver jag inte här. De texterna är med i min bok. Bokens texter är väldigt mycket bättre än det jag bloggar om. Det tycker jag verkligen. Även andra som läst det tycker att det är bra. Människor som är författare och journalister. De som är kunniga inom språket och dess uppbyggnad. De tycker texterna är bra.

Good thinking

Jag skriver mycket lättsammare här på bloggen. Djupare ämnen skriver jag inte lika mycket om. Dels för att skydda mig själv och dels för att jag aldrig kan rättfärdiga det jag skriver här. Kan inte riktigt vara stolt över det på samma sätt som jag är över andra texter jag skriver.

Write some more

Men du anonyma läsare som kommenterade. Jag tror du fått fel bild av mig och inte följt min blogg tillräckligt länge för att veta att jag verkligen inte tycker jag är duktig. Inte här i bloggen.

Not now, not here.

Inga kommentarer: