torsdag, september 06, 2007

Ett nytt ord

När jag var yngre runt en 11-12 så gillade jag att bråka med min bror. Man slog honom och kallade honom diverse saker. Allt som en älskade storebror ska göra för att få sin vilja igenom. Ibland kunde min lillebror vara riktigt dum också så då slog jag honom också. Sen kallade jag han lite mer äckliga och dumma saker.

Nu kommer ett nytt ord

Jag skrev tidigare att jag brukade kalla min bror olika saker. Ett av dessa ord var "världsbög". Han blev alltid jättearg och förbannad. Idag förstår jag han lite bättre och jag skulle nog också blivit arg. Men vad betyder egentligen det där ordet då? Världsbög.

Hur är man det?

Om jag skulle tolka det idag så skulle det bli mer att han är en internationell bög. Han skulle alltså vara bög i alla länder i världen. Alltså en världsbög. Eller? Är det så det är? Är han en världsbög då?

Världsbög någon?

Inga kommentarer: