måndag, januari 07, 2008

Dream

Jag drömde sjukt skumt i natt. Blev själv förvånad över hur skum den verkligen var. Här kommer den väldigt kort.

Min flickvän J var gravid i runt sjunde månaden. Det roliga med detta är att jag inte var förvånad överhuvudtaget utan det var helt naturligt. Att jag hade missat sju månader på något sätt var inget jag tänkte över utan mer något jag accepterade. När vi sen var på en middag hos hennes föräldrar träffade vi på ett par som var väldigt trevliga. Jag hade personligen aldrig träffat dem innan men skulle snart få kontakt med dem igen.

Contact

Det kom en advokat till mig och sa att jag skulle tacka nej till det han skulle säga. Jag lät han säga vad han hade kommit för att säga och sen svarade jag - ja. Han kom för att säga att hans klienter, paret vi hade träffat på middagen, ville ge mig en stor summa pengar. Den här advokaten ville stoppa det till varje pris och valde därför att gå upp i rätten mot mig.

See you in court

Väl där representerade jag mig själv och han sig själv, fast han var ju advokat i drömmen, bestred det faktum att jag skulle få dessa pengar. Det var inte förrän jag var i rättssalen som jag förstod hur mycket pengar det handlade om.
5 M I L J O N E R. En blixt gick genom mitt huvud och sen var det som att allt bara kom till mig, allt jag skulle säga, allt jag skulle göra alltså allt jag skulle göra för att vinna.

Win win win

Jag såg drömmar uppfyllas, äntligen skulle min bok bli klar, äntligen skulle jag kunna börja på andra boken jag vill göra och äntligen skulle jag kunna göra det jag ville för ett tag. Inom mig spelades en film upp om hur allt skulle bli. Det var perfekt. Jag skulle kunna göra allt och lite till. Mitt barn hade varit försörjt under en bra tid.

Perfect

Inga kommentarer: