måndag, januari 07, 2008

Work

Sitter nu och får en sån där känsla av panik nu igen. Jag hatar verkligen när jag får den känslan. Fortfarande är det för att jag ska ta examen i sommar. Jobb är en stor fråga för mig och en tvivelaktig sådan också. Tvivelaktig då jag inte har något jobb ännu. Det är något som gör mig orolig och våren lär ägnas åt att försöka öka mina jobbchanser för att sedan få ett jobb till sommaren.

We will see

Jag skulle hemskt gärna vilja bli klar med min bok till sommaren. Måste jobba stenhårt med den nu verkligen. MÅSTE är nyckelordet här. Om jag blir klar med boken och får den till ett bokförlag skulle nog det öka mina jobbchanser rätt ordentligt skulle jag tro. Jag låter sjukt ego när jag säger det och jag gillar inte säga det just av den anledningen.

Ego boy

Jag hatar att jag kommer kunna utnyttja boken till min fördel. Det är inte tanken med boken. Tanken är att hjälpa, men samtidigt om jag kan använda boken till min fördel så kan jag hjälpa mer människor om jag får göra min andra bok som jag gör om den här boken blir bra.

Make it happen

Inga kommentarer: