tisdag, januari 08, 2008

Driver

Jag har inget körkort. Det är inget jag försöker hålla hemligt eller dölja för någon. Anledningen till varför jag inte tog körkort när jag började första gången vet de flesta om. Det var att mina föräldrar gick bort. Efter det har det inte direkt varit så att min ekonomi varit den bästa eller att jag har haft tiden känns det som.

Time

Det finns personer i min närhet som mer eller mindre klagar på att jag inte har körkort. Jag förstår det till viss del. Sen är det en del av mig som blir ledsen varje gång de påpekar det för det känns som att de ser ner på mig på grund av att jag inte har körtkort. Det känns fel.

Varför?

Det är inte så att jag inte vill ha körkort och vill att människor ska köra runt mig. Absolut inte min tanke. Det man får ha i åtanke är min situation och ekonomi. I dagens Sverige är det inte billigt att ta körkort men det verkar de glömma. Varje gång körkort kommer upp som samtalsämne får jag höra de hånande skämten.

Not fun

Inga kommentarer: