måndag, juli 13, 2009

Betyg 2

Matte:Joakim jobbar bra på lektionerna. Har bra förståelse när man pratar matte med honom. Det låser sig på proven. Når knappt målen för G. Läs på mer inför prov så du känner dig säker, så går det nog lättare. Skrivet av min mattelärarinna Sandra.

Kommentar: Matte var min starka sida fram tills att jag började på högstadiet. Där levde jag på vågen om att jag kunde allt. Vilket jag inte kunde då. Numera är matte min svagaste gren. I mellanstadiet var det en av mina starkaste.

Svenska: Jag tycker att du alltid jobbar bra och du har helt klart gjort framsteg. Fortsätt att jobba med meningar och skiljetecken när du skriver. Om du vill kan du få extra stenciler, annars jobbar vi med det du skriver och bearbetar det. Vad är det med läsningen som släpar efter? Ta det som en läxa och läs regelbundet. Veckans ord fungerar bra. Du klarar målen för G på ett bra sätt. Ditt uppträdande är bra både mot mig och kompisar. Skrivet av okänd lärare.

Kommentar: Jag brydde mig inte så mycket i skolan då. Men tillräckligt för att vilja förbättra mig i alla fall. Var då aldrig för läxor eller böcker. Böcker läser jag i massor idag och min lärare hade nog varit förvånad.

Inga kommentarer: