söndag, juli 19, 2009

Time will heal

Livet innehåller mycket av allt. Ibland tillför det något i ditt liv och ibland tar den det ifrån dig. Ibland det du fått av livet. Det förändras, ändrar form, styrka och innehåll. Förlusterna gör att jag får en klump i magen och mår dåligt.

Change

När man flyttar hittar man saker. Saker som man fått eller som har tillhört personer som tagits ifrån en av livet. Ibland av sjukdom, död och av andra anledningar. Foton och texter vittnar om en annan tid. En tid då jag var lycklig. Många gånger tänker jag på det och varje gång undrar jag vad som gick fel. Men mitt liv går vidare och personerna som tagits ifrån mig också. På ett eller annat sätt.

Way

Egentligen borde jag bränna minnena på ett bål för att sätta en punkt för det. Men det kommer jag inte göra. För än har jag inte släppt taget. De hemsöker mig dag som natt och ett bål för att bränna fysiskt verkliga saker skulle inte hjälpa. För vad skulle jag göra med mina minnen jag förvarar i huvudet? Bränna dem? Det går inte till på det viset. Det vet vi allihopa.

Memories

Istället fäktas jag med minnena och sörjer den tid som varit samtidigt som jag älskar, saknar och omfamnar den. Den är en del av mig och jag av den. Boken med blommor på ligger högst upp i den lådan som jag försöker packa. I den finns minnen. Sakta packar jag ned den. Vill inte täcka den. Vill inte glömma. Men snart kommer jag stänga locket och stänga in den i mörkret. Oavsett om jag vill eller inte. Är det slutet? Jag tror inte det.

The end

Inga kommentarer: