torsdag, juli 30, 2009

BIG update

Imorgon, eller idag för att vara exakt, så måste jag ge ett besked angående skola. Om jag ska eller inte ska gå. Det är inte slutgiltigt detta beslut men det är en vägvisare för hösten. Just nu i denna stund vet jag inte vad jag vill. På ett sätt vill jag men på ett annat vill jag inte. Jag har fortfarande flera alternativ att välja på.

Besked

Samtidigt som jag ska ta ett beslut gällande min framtid så grämer jag mig över den här jävla förkylningen och pengarna jag förlorar över den. Den har fullständigt knockat mig och bara en sån enkel sak som att gå till affären har blivit ett jätteprojekt. Väl hemma igen så är jag som en gammal kärring utan kondition. Känns inte alls bra. Sen så fortsätter flytten och städningen som vanligt. Imorgon vill jag att allt ska vara klart. På fredag så kommer hyresvärden och besiktigar lägenheten och det är väl bara att hoppas på att den är fit for fight för den nya hyresgästen.

Knocked over

Pengarna jag förlorat under tiden jag varit hemma kan jag ta igen lite genom att jobba på tidningen nu i helgen. Ska förmodligen jobba som vikarie igen och det är ju alltid roligt. Kommer nog bli några timmar för det är ett stort projekt jag får och jag känner mig lite stolt faktiskt. Varför? Jo, för jag är fortfarande killen som får frilans och lite vikarie-tider. Nu får jag en av de större händelserna häromkring under detta året. Det känns bra. Med det förtroendet hoppas jag kunna växa ännu mer för tidningen. Men vad hjälper det om jag drar från detta stället? En fast tjänst är ju vad jag vill ha.

Get a job

Inga kommentarer: