söndag, juli 12, 2009

Betyg

Lite omdömen från förr:

Tyska: Du har verkligen blivit bättre på allt i år. Du är mer aktiv muntligt, du jobbar målmedvetet och självständigt. Du når målen för VG utan tvekan. Skrivet av min tyskalärarinna Aila.

Kommentar: Tyska var mitt hatämne men Aila min favoritlärarinna. Därav att jag försökte så gott jag kunde. Efter utvecklingssamtalet la jag ner tyskan och satsade på annat. Det ångrar jag idag.

SO: Joakim Når målen för G, men är enligt mig en klipsk och smart kille som skulle kunna prestera betydligt mer. Joakim är i ständig aktion, men sysslar inte alltid med sina egentliga arbetsupggifter. Hans "livsglädje" och spontanitet vill jag inte ändra på, det förgyller livet för mig och andra, men lite mer allvar vore kanske inte så dumt, ur betygsmåls synvinkel. Skrivet av min SO-lärarinna Lotta.

Kommentar: SO var ändå ett av mina starkaste ämnen senare. Att det inte var det då förvånar mig idag. Men folk förändras och betyg likaså. Livsglädjen och i ständig aktion stämmer fortfarande.

Det kommer mera.

Inga kommentarer: