lördag, juli 04, 2009

Uppskattad

I veckan pratade vi om sommarjobbarna på ångestfabriken. Jag ses inte som sommarjobbare då jag är så kunnig och varit med länge. Då pratade vi om att det finns de som faktiskt vill lära sig något (jag) och de som bara tänkt glida igenom hela sommaren och inte bryr sig. Då sa personen jag pratade med något jag verkligen uppskattade.

Appreciate

Hon sa att jag som var så framåt och pratade med alla inte hade några problem med att ta för mig och lära mig saker och det var därför jag var så uppskattad på jobbet. Jag klagade aldrig på jobbet förutom vid något enstaka tillfälle till skillnad från många andra.

Difference

Dessa kommentarer var verkligen oväntade och inte riktigt så som jag uppfattar mig själv. Framåt? Va? Jag tycker jag är blyg. Ta för mig saker? Pratade med alla? Ahh, okej. Det sista kan jag väl hålla med om. Jag pratar med precis alla på jobbet och det kvittar om jag känner dem inte. Min journaliståder tar över och sen är jag körd. Men ingen tycker det är jobbigt med mina frågor utan mer att det är trevligt att jag ärligt och genuint är intresserade av vad de har att säga och berätta.

Interested

Tänk vad glad man kan bli för små enkla kommentarer på jobbet. Sånt uppskattas verkligen även om jag blev lite ställd när hon sa det.

Happy

Inga kommentarer: