fredag, februari 24, 2006

Googla


Har du någon gång googlat på ditt namn? Nä? Gör det!
Visste ni att vissa arbetsgivare googlar efter dig när du söker jobb? Ju mer träffar och ju mer information ju större chans är det faktiskt att du får jobbet. Förvånad? Nä, det borde du inte vara då vi lever i en informationsålder.

Har du någonsin googlat på ditt namn?

Det var en tjej som fick frågan om hon någonsin hade googlat på sitt namn? Hon svarade "Jag trodde alla gjorde det?"
Rätt sjukt egentligen. Jag googlade faktiskt på mitt eget namn. Jag fick NOLL träffar, inte bra alls. Detta måste jag åtgärda innan jag slutar på högskolan. Ska försöka synas flitigt i media och på diverse hemsidor. En utmaning ligger i luften och bara väntar.

Jag ska bli en googlekändis.

Catch u later!
Dytte

1 kommentar:

Jay sa...

Du har ditt eget namn på din blogg! Jag har dytte överallt och det är även ett norskt ord för något barnspel tydligen!